NÖJD KUND GARANTI med 30-dagars ÖPPET KÖP & BYTESRÄTT.

Beställningar som görs innan 14,00 skickas samma dag med PostNord. (vardagar)

Fri frakt vid beställning över 800 kr. Annars endast 29 kr i frakt.

Swish, kortbetalning eller direktbetalning 0 kr.

Kundtjänst per telefon, vardagar 11.00 till 14.00. Tel 0768-68 63 66


PRISER

Moms ingår i priset med f.n. 25%.


BETALNINGSALTERNATIV

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr. Du betalar med ditt Mastercard, Visa eller American Express via Paypal, 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från att du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

 

- Swish
Kostnad: 0 kr. Du betalar till nummer 0768686366. Ange ordernummer i meddelanderutan.

LEVERANSTID

För varor som finns i lager GARANTERAS att beställningar skickas inom en vardag.  Leveranstiden är normalt 1 till 3 vardagar inom Sverige med PostNord.  För smycken med gravyr eller andra specialbeställningar kan leveranstiden skilja. Hur lång denna är framgår vid beställning och på varje produkts sida. 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar beställningar med PostNord, i vissa undantagsfall även som spårbart paket med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.



FRAKT

Alla brev/paket skickas med PostNord och frakten är gratis vid ordervärde över 800 kr. Annars endast 29 kr i frakt.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr. Det motsvarar våra omkostnader för hantering av varorna. (Paket ligger i ca 14 dagar.)

BYTESRÄTT

Om du ångrat ditt köp och bara vill byta din vara. 

Du har full bytesrätt i 30 dagar från att du mottagit varorna, förutsatt att de returneras i originalskick. Givetvis får man prova varan. Vid byte står du för transportrisken och frakten. Vid byte av varor anger du ordernummer, namn samt vad du vill byta till. Vi bjuder på frakten av den nya varan från oss till dig. Om den vara du vill byta till är dyrare eller billigare så korrigerar vi detta i samband med bytet.


ANGE ALLTID DITT ORDERNUMMER VID BYTE

 

RETUR & ÅNGERRÄTT

Om du ångrat ditt köp och vill returnera delar av eller hela din beställning. 

Du har full ångerrätt i 30 dagar från att du  mottagit varorna, förutsatt att dem returneras i originalskick.  Man får givetvis prova varorna. Vid retur står du för transportrisken och frakten. VI HAR INTE FRIA RETURER - Kostnaden för returfrakt till oss betalar man själv! Vid retur av varor anger du ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av dig. Vid retur av delar av din order återbetalar vi varukostnaderna. Vid retur av hela din order återbetalar vi  varukostnaderna och eventuella fraktkostnader som du har betalt hos oss, för närvarande 29kr om man har handlat för minder än 800kr, om man har handlat för mer än 800kr är frakten gratis från oss till dig. Det är viktigt att varorna returneras innan fakturan förfaller. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se


ANGE ALLTID DITT ORDERNUMMER VID RETUR

REKLAMATION

Vid reklamation, trasig vara. 

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Garantin gäller dock inte vid förslitningsskador. Skulle du inte vara nöjd med en produkt så är det bara att höra av dig till oss via mejl eller telefon. Vi gillar nöjda kunder och försöker alltid att lösa en reklamation på bästa, snabbaste och smidigaste sätt för dig. Oftast kan vi själva göra bedömningen av varan och ge dig ett snabbt besked, men i vissa fall kräver tillverkaren av varan att få se den och göra bedömningen själv. Då kan det ta upp till 2 veckor för att få ett besked från tillverkaren. Vi strävar som sagt alltid efter att hitta en så smidig och snabb lösning som möjligt så att du som kund skall känna dig nöjd när du har handlat hos oss på PIAFFE.


ANGE ALLTID DITT ORDERNUMMER VID REKLAMATION

SKADOR PÅ PAKET

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

RETURADRESS

PIAFFE

Tormenåsgatan 24 a
561 41 Huskvarna
Telefon: 0768-68 63 66 - vardagar 11,00-14,00

Du väljer själv det enklaste och bästa sättet du vill skicka returen på. Välj det fraktbolag som passar dig själv bäst.

TÄNK PÅ ATT ALLA BYTEN, RETURER OCH REKLAMATIONER BÖR RETURNERAS VÄL EMBALLERADE DÅ POSTENS HANTERING INTE ÄR SÅ VARSAM. DET ÄR STOR RISK ATT VARORNA GÅR SÖNDER OM DOM RETURNERAS OTILLRÄCKLIGT FÖRPACKADE.

 

TIPS

Det går utmärkt att återanvända emballaget varorna kom i. Tänk bara på att ta bort gamla adresslappar. Du väljer själv det enklaste och billigaste sättet att returnera varorna till oss på, man kan givetvis skicka tillbaka returen med vanliga frimärken men tänk på att du står för transportrisken och att det då inte finns något spårningsnummer på paketet.

PERSONUPPGIFTSLAGEN

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.

KÖPVILLKOR

Piaffe.se © • Privacy Policy • Terms of Use

Av hästfolk - För hästfolk!

PIAFFE erbjuder stolt vackra smycken med hästanknytning som är noga utvalda med tanke på kvalité och design, smycken som passar perfekt för oss som älskar hästar!

Piaffe Hästsmycken
  • Facebook Black Round
  • Twitter Black Round
  • Instagram Black Round

© 2020 by Piaffe.